Hacked.

Alla inlägg den 5 december 2009

Av Bitch - 5 december 2009 22:22

nu har vi fest hos mr peter :-P eller som han ikväll kallar sig . Mr kinky

Av Bitch - 5 december 2009 15:59

När vi kom till Ockelbo var Kyrkan överfull, där Magnus Carlsson skulle uppträda.

Det verkade som att arrangören hade överbokat, för folk fick inte plats i ordinaríe bänkarna, så en hel del extrastolar fick bäras fram.

Mina förväntningar på uppträdandet var osäkert. Jag är väl inte världens största fan av Magnus, men det finns flera låtar som jag gillar,från Barbados tiden, solokarriären, och mest förtjust är jag i Alcazar när det bekom sig, dom fyra medlemmarna klädde verkligen varandra på scenen, och bra sångröster.

Men nu var det en julkonsert i en kyrka, och vad ska man förvänta sig av det, Magnus har redan släppt tre julskivor, som han flirtade med publiken med några gånger under konserten.

Nåja, jag var lite halvseg, o gillar väl inte o trängas på kyrkbänkar överfullt med folk.

Men så satte konserten igång, första jullåten spelades, men ingen Magnus på scenen. Men efter några minuter promenerade han in bakom publiken, med ett leende:-)

Man insåg ganska snabbt att Magnus har väldig scenvana, och julsånger är något han verkligen klarar av.

Showen heter Änglarnas Tid och det är en turné han gör från sin senaste julskiva.

Så det var många låtar från den skivan, plus gamla traditionella julsångar som man inte vill vara utan på julen.

Bara julsånger kan kännas tjatigt i längden..men så kändes det inte den här gången, Magnus röst och hans utstrålningen verkade verkligen gå hem i kyrkan hos både gammal och ung.

Så under dom här två timmarna bjöds vi på låtar som White Christmas, When  you wish upon a star, Blue Christmas, ett underbart julmedley som avslut.

Och Magnus mellanprat var väldigt mysigt o tänkvärt-Många hjärtan värmdes den här kvällen, och när han sjungit med klockren stämma Ave Maria ville applåderna nästan aldrig ta slut.

Även Ockelbokören fick vara med på ett hörn, och gjorde några låtar med Magnus, bland annat John Lennons Happy Christmas-War is over, fast på Svenska med text av Py Bäckman. Supertrevlig version.

Avslutningen Oh Helga Natt fick många ögon att tåras den här kvällen.

Man gick från kyrkan med julstämning sprittande i kroppen, så tveka inte om ni får en chans o se Magnus Carlsson uppträda i en kyrka nära dig, det är det värt!

Av Bitch - 5 december 2009 13:08

Tjena tjena hallo bloggen !


Just nu är jag iaf på lite bättre humör =) , det är nämligen så att mannen ev åker upp till mig nästa helg -how sweet is that   

Har piffat till mig lite och dragit på mig en kjol ( vit tröja, grå kjol och svarta stövlar med hög klack ) idag och ska träffa en vän på lite fika och snacka en skit & skvallra *L*


Hörrni, peter me padre har vart och lyssnat på Magnus Carlsson igår och han tänkte ev gästblogga lite senare och berätta hur han tyckte det va ?


Vill ni läsa detta får ni kika in lite senare igen


  


Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg ?
 Google
 Genom faccebook
 Genom hajpa
 Genom vänner som tipsat om bloggen
 Annat
 Har följt din blogg sen starten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Gästboken-skriv gärna en rad

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Håll reda på tiden

Kategorier

Arkiv

Bloggar

Reklam

Länkar

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards