Hacked.

Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Manifestation mot VÅLD !!

Av Bitch - 8 december 2009 08:50


Nu har man vaknat till ännu en mulen dag med plusgrader och man börjar ge upp hoppet mer och mer på att verkligen få en vit jul :( Fy fasen va tråkigt.


Låg och tänkte om det verkligen va rätt utav mig att skriva på bloggen om det som hänt min brorsdotter, men jag tror det va det ändå för sånt här slags våld måste uppmärksammas så att vi ALLA kan göra ett avståndstagande och göra klart att det är INTE acceptabelt !! Det är det INTE !!


Vi måste ALLA berätta för våra barn varsig VI tycker dom är änglar eller inte att VÅLD inte löser någonting och att vi ska vara rädda om varandra och på skolgården ska det INTE förekomma mobbing.

MEN vi måste också försöka få barnen att berätta för oss om nån är dum emot dem så vi kan hjälpa dem få STOPP på våldet/mobbingen. Säger det igen- SKOLAN SKA KÄNNAS TRYGG!!

Vi VUXNA måste hjälpa barnen få stopp på våldet i våra skolor &  samhället

 

Jag mår illa av bara tanken och jag kan bara tänka mig hur hennes föräldrar mår- usch så maktlös man känner sig

 

Vi får aldrig vara så naiva och tro att sånt här aldrig händer oss- det KAN det göra så VA PÅ DIN VAKT då du är ute. Gå aldrig med musik i båda öronen Tex !!

 

Uppmanar er alla att spamma mitt kommentarsfält för att visa att vi INTE accepterar våld !! kom igen nu VISA DITT STÖD !!

 

Gårdagens inlägg ser du här

 

  

 

 

 
 
Ingen bild

Mannen

8 december 2009 09:26

All typ av våld är helt förkastligt och meningslöst. Men våld mot barn är något som helt måste upphöra. Det är den vuxna världen som måste sätta stopp, gärningsmännen måste straffas och behandlas så att dom förstår hur fel dom gör. Och offren måste få all hjälp samhället kan frambringa.

 
Ingen bild

Lena

8 december 2009 09:27

Du skriver inte riktigt vad som hänt flickan, men vad jag förstår så är det riktigt allvarligt ?

Spelar ingen roll egentligen för VÅLD är aldrig aldrig okej. Aldrig någonsin , varken på barn eller vuxna

självklart har du mitt stöd

 
Marketta

Marketta

8 december 2009 09:36

Näää....fy f-n va vidrigt. Vi får hoppas att hon kommer över det nån dag.

Jag får en känsla av att dagens ungdom har tappat respekten för andra människor. Men sen ibland när man tänker att det där är en sån där bråkstake när man ser nån, så visar det sig vara en jättetrevlig, utseendet bara är ett skal. Men trots det så finns det massor ute av dom här andra som nån borde ta itu med. Tycker dom har släppts alldeles för långt nu.

Kramizzar och massor med kramar till din brorsdotter.

Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ann

8 december 2009 09:47

Det här är helt rätt för TILLSAMMANS är vi starka och kan göra något!! Det är verkligen vi vuxna som måste hjälpa våra barn och ungdommar så dom känner sig trygga i samhället.

Jag tar avstånd mot våldet !!

 
Ingen bild

Arne

8 december 2009 10:44

Ibland får man skämmas för sitt eget kön.Riktigt bedrövligt är det och jag hoppas den lilla flickan kommer att må bra snart igen

 
Ingen bild

Birgitta

8 december 2009 13:47

våld är helt förkastligt att kan inte våra unga tjejer och killar känna sig trygga i skolan och i samhället för övrigt så är det något som måste ändras på OMGÅENDE.Barnen är våran framtid
här har det hänt något fruktansvärt som det inte skrivs om men nog finns det en liten misstanke vad det kan vara

Kom igen- låt våldet upphöra NU

 
Marita

Marita

8 december 2009 14:12

Håller med alla ovanstående och tar avstånd från allt vad våld heter!!!

http://maritassmycken.bloggplatsen.se

 
trollpackan

trollpackan

8 december 2009 16:51

Allt våld är förkastligt.
Våra barn och alla andra människor behöver få känna sig trygga.
När barn är våldsamma mot andra barn, så kan man ju fundera lite över hur det kommer sig..vad det är som får dem att göra sådana saker.
De saknar empati iallafall, så långt kan man ju förstå, men varför de gör det är ju en gåta.
Antagligen så behövs det fler vuxna ute och runt barnen skulle jag tro.

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bitch - 3 mars 2012 17:41


This blogger just got owned by Michael. Fniss! <3   ...

Av Bitch - 2 mars 2012 23:53

                                           Massage har nog de allra flesta varit på någon                                                                                                         Och nu känner jag - efter en tids ont-i rygge...

Av Bitch - 29 februari 2012 22:42


   Mannen's kalas ikväll blev så lyckat   Det känns så roligt när man har stått i köket så gott som hela dagen och fixat , att gästerna sedan tycker det är gott och blir glada. Även dom båda tårtorna blev bra och jag fick beröm för dom  .   M...

Av Bitch - 29 februari 2012 16:03


                                                                      Grattis grattis raring- Idag får du äntligen fylla år på RÄTT dag      Jag har gjort en tårta i form av en Wii handkontroll och jag håller på med en större tårta där det b...

Av Bitch - 28 februari 2012 08:42

 Japp nu är det dags att ta ännu en tur med min gamla vän ( nåja ) Sj                                                       Över 5 tim resa ska det bli . Håll tummarna att det går bra. Men solen skiner ju =)   Tjingeling ...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg ?
 Google
 Genom faccebook
 Genom hajpa
 Genom vänner som tipsat om bloggen
 Annat
 Har följt din blogg sen starten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Gästboken-skriv gärna en rad

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Håll reda på tiden

Kategorier

Arkiv

Bloggar

Reklam

Länkar

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards