Hacked.

Alla inlägg under november 2008

Av Bitch - 7 november 2008 10:15


Jag har bestämmt mig från att ta en paus från att lägga in Dagens horoskop,men om ni gärna vill ha tillbaka det så vill jag att ni skriver det i komenatrsfältet under detta inlägg så kommer det tillbaka.Jag skulle gärna vilja ha lite feedback om vad ni tycker om min blogg,vad är bra ? vad är dåligt ? vad vill ni se mera av ? osv .

Kan ni inte vara så gulliga och skicka en komentar *ber med hundvalspögon* plzzzz fniss


Det där som jag skrev igår om att Göteborg nästan jämn har regn fick jag bekräftelse på ganska snabbt för inatt har det regnat så regnet slagit mot rutan och nu är det bara grått grått och allmänt trist väder ,Fy sånt depp.


Jag har blitt festfixare för ett 50 års kalas jag ska sätta ihop och det ska bli så roligt.Det är inte 1a gången jag sätter ihop ett stort kalas utan jag gjorde tex ett stort 60 års kalas för en som sitter i Volvos styrelse för 2år sen med egengjorda blommarragemang,tryckta servetter och väggdekorationer och jag kan säga att det blev mycket uppskattat och då har man ju fått ett bra betyg.MEN man är bra slut efter en sån här grej, det är ingen dans på rosor utan det behövs mycket ork,tålamod mm


 Men för denna fest så jag har bestämmt mig att eftersom personen är väldigt ung i sinnet och gillar bilar-gamla bilar så ska temat bli ROCK'N ROLL =)

Därför ska jag idag bege mig återigen ut på stan och kika efter lite dekorationer och annat som kan behövas

vad sägs tex om detta på väggen

Coolt or what ?


Jag kommer att ha mera på väggen så klart

denna skulle ha vart cool i andra änden av rummet. the dancefloor corner tex


Nu måste jag få i mig lite i magen och sen bege mig ut

ps har  nån tips på passade rock'n roll mat på skriv för 17 *s*

tackar på förhand


Pözz

Av Bitch - 6 november 2008 21:45

Denna dagen har varit hektikst från morgon till ikväll som ni kanske märkt på bloggen idag,har inte alls haft tid att blogga något.Men så kan det ju vara ,vissa dagar mera inlägg och andra nästan inga alls.Man får ju se fördelen med det för då är det ju lättare att hänga med he he .


Göteborg har även idag visat sig från sin bästa sida och det är ju ovanligt för nästan varenda eviga gång jag har vart här så ska det REGNA *suck* varför all detta regn i just Göteborg ??

Idag har det blitt lite shopping


Köpt lite jultallriks underlägg, en svart glittrig jul stjärna såå fin samt en massa scrapbooking grejjer. jag ska dekorera mitt kylskåp med Wallies som jag tror kommer att bli såå snyggt det med *L* hmm ja sen har det blitt en å annan julklapp samt ( viskar lågt ) goodis fniss .


Nu ikväll va honeybun och jag köpte mat för nästan 800 kr för vi ska göra en 3 rätters middag på söndag för hans pappa. Min papps blir utan men det har jag redan berättat om i ett tidigare inlägg.Men denna middag kommer att bli såå smarrig.Bilder och recept kommer i bloggen senare ;) så håll utkik.

Vi hämtade hans bror från flyget från London ,han jobbar ju där hans bror så nu skulle han komma hem till helgen och gå på en massa event bla en väldigt överklassfest på Lördag.

Nä gött folk mera bloggande än så här blir det inte ikväll

Men sköt och er och nyp i stjärten ;)

kram

Av Bitch - 6 november 2008 17:31


Emma lämnad av prinsen!
Den nioåriga kärlekssagan för Emma Pernald är över. Carl Philip har avslutat förhållandet och sägs redan ha setts hålla en annan kvinna i handen.
Jag har hört det här från många håll under en månads tid. De har haft uppehåll ett tag och sedan tog kärleken fart igen under våren. Om han redan hittat en ny flickvän eller om han kommer forstätta vara singel återstår att se.

Det finns säkert många tjejer som kommer att kasta sig över Carl Philip. Han är en drömprins. Det är snabba bilar och snabba båtar. Dessutom är han ju väldigt attraktiv, säger Catarina Hurtig enligt Aftonbladet.


Tokio Hotel i bilkrasch
Bandet Tokio Hotel ska ikväll uppträda på EMA. Uppträdandet är nu hotat på grund av en skrämmande biloycka igår.

I Madgeburg i Tyskland krockade trummisen i Tokio Hotel - Gustav Shafer, 20 med en lastbil. "Det var efter att han växlat fil men missat att en del av vägen var avspärrad som hans BMW blev påkörd av en lastbil. Hans bil sladdade då över till den högra filen där han blev påkörd av två andra bilar. Schafer och hans två passagerare fördes i ilfart till sjukhuset." skriver nyheter24.se Ingen av de skadades allvarligt vid olyckan.


Jessica Alba har nu börjat jobba efter sin mammaledighet. För tillfället spelar hon huvudrollen i en film i som heter "An invicible sign of my own". Här ser vi hundratals elever storma inspelningen.

Klicka här



DAGENS FASHION :

ASOS .COM £ 170 French Connection Buckle Side High Boots


juuus loove them


 kram

Av Bitch - 5 november 2008 22:52

Dagen på stan blev helt ok,jag gick till panduro och kikade .det finns en hel del man skulle vilja ha men jag tog hem en katalog som jag ska ha som kvälls lektyr innan jag somnar *s* så  kul är jag.Men då vet jag bättre vad jag behöver sen. Men jag började faktikst med att käka lunch


Efter panduro blev det en sväng in på Nordstan där deras juldekoration hade börjar komma upp


Åhlens skyltfönster

 


det blev inte mycket shopping idag,bara 2par örhängen och mat till kvällen och apoteksprylar. vääldigt intressant shopping he he


Jag kan berätta att Bik bok skyltar för fullt med festkläder och glitter & glamour är det som gäller

Jag måste också tipsa er om en ny kaffelatte som hade kommit ut i butiken

Caffelatte caramello = supergod =)


Imorgon uteblir dagens horoskop då jag inte kommer att blogga förs på eftermiddagen

Sov gott och ta hand om er till dess


kram

Av Bitch - 5 november 2008 19:07

Krämiga kokosmuffins

  12 muffins

De här snövita muffinsen smakar sött och friskt av kokos och lime.

90 g smör, rumstempererat

½ dl (25 g) krämig kokosmjölk

1 ¼ dl (115 g) strösocker

2 ägg

1 ²/³ dl (100 g) Kungsörnens extra fint vetemjöl

1 tsk bakpulver

1 dl (25 g) riven kokos

Rivet skal av 1 lime

2 msk mjölk



Garnering:

150 g cream cheese

¾ dl (50 g) florsocker

2 tsk saft av lime

1 dl (40 g) kokosflingor



Gör så här:

1. Sätt först ugnen på 180°C. Ställ muffinsformarna i plåtens fördjupningar.

2. Vispa smör, kokosmjölk och socker i en skål till en ljus, fluffig smet. Vispa sedan i äggen, ett i taget.

3. Rör ner mjöl och bakpulver. Tillsätt sedan riven kokos, limeskal och mjölk. Skeda över smeten i pappersformarna.

4. Grädda cirka 17 minuter, tills muffinen har rest sig och är gyllenbruna. Kontrollera att de är färdiga med hjälp av en provsticka.

5. Lägg över de färdiggräddade muffinsen på galler att svalna.

6. Vispa ihop cream cheese, florsocker och limesaft i en skål. Ringla glasyren på muffinsen och strö över generöst med kokosflingor.


Dessa muffins va det smaskigaste jag smakat på länge, dock hoppade jag över kokos i smekten den va god ändå utav kokosmjölken


Lycka till

Av Bitch - 5 november 2008 18:45


Dessa godbitar har jag bakat ikväll

12 muffins

Det här är lätta, fluffiga och nötiga vardagsmuffins med en ljuvlig doft av apelsinskal. De är gluten- och mjölkfria utan att vara det minsta tråkiga.

Muffinsen smälter i munnen och serveras med fördel medan de fortfarande är varma. Med lite florsocker på toppen blir de utsökta och ännu lyxigare blir de toppade med en klick crème fraiche.

2 ägg

1 dl (90 g) strösocker

rivet skal av en apelsin

1 ¹?³ dl (80 g) mald mandel

3 msk potatismjöl

1 dl (cirka 40 g) mandelspån

Florsocker, siktat, till garnering


Dock ska tilläggas att jag hade lite florsocker om man nu tål det, då blir dom lite sötare



Gör så här:

1. Sätt först ugnen på 170°C. Ställ muffinsformarna i plåtens fördjupningar.

2. Vispa ägg och socker i en skål i 5–10 minuter tills det är en tjock, ljus smet.

3. Tillsätt apelsinskal, mald mandel och potatismjöl och rör om. Skeda över smeten i pappers­formarna och strö mandelspån över.

4. Grädda cirka 22 minuter tills ­muffinsen rest sig och är ­gyllenbruna. Kontrollera att de är färdiga med en provsticka.

5. Lägg de färdiggräddade ­muffinsen på galler att svalna lite. Dofta över florsocker och servera

Av Bitch - 5 november 2008 17:18


Beyoncés nya glassdiet
Beyoncé Knowles har gjort som flera andra kändisar - gått upp många kilo med konstiga dieter! Nu senast har Beyoncé laddat för rollen som Etta James med en glassdiet! Stjärnan behövde gå upp hela 9 kilo för rollen som Etta i filmen "Cadillac Records" – en musikfilm om skivbolaget Chess Records uppgång och fall med artister som Muddy Waters, Leonard Chess, Little Walter and Howlin' Wolf och Elvis Presley. – Jag åt en massa pecannötsglass när jag förberedde mig för "Cadillac Records". Jag fick äta så mycket jag ville eftersom de ville att jag skulle gå upp i vikt. Det var himmelskt. säger stjärnan skriver contactmusic.com

Idol-kocken stämmer radiokanal
"Idol"-kocken fick skivkontrakt trots att han inte fick årets jury på fall. Nu stämmer Alexander Konstantoulas radiokanalen NRJ för förtal och förolämpning. I direktsängdning hånades han för sin vikt och programledarna menade att det var på grund av hans vikt som Idol-resan blev kort.
Det här borde de inte få komma undan med. Jag vill ju dömas för min musik, inte för hur jag ser ut, säger han. På radiokanalens hemsida finns även en video med en egen version av Micke Dubois låt ”För fet för ett fuck”, till låten ”För fet för Idol”. Låten presenterades som uppföljaren till Alexanders debutsingel, skriver Aftonbladet.

Paris Hilton som är lite av nöjesvärldens favorit visade upp sig i NY för fans och fotografer i veckan. Hilton poserade och skrev autografer, men hånades med konstiga frågor

Av Bitch - 5 november 2008 12:02

Jag har bara fått in ett fåttal svar på tävlingen än så länge och dom har tyvärr vart fel så jag uppmanar er att TÄVLA TÄVLA TÄVLA


Även om priset är litet så har du ju inget att förlora. Det är ju så att jag inte är sponsrad med varor som dom större bloggarna är med sina tävlingar utan mina priser kommer ur min egen ficka. MEN jag kommer att ha bättre priser framöver OM det blir nån fart på denna tävling så tävla för 17 ;)



kram

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg ?
 Google
 Genom faccebook
 Genom hajpa
 Genom vänner som tipsat om bloggen
 Annat
 Har följt din blogg sen starten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Gästboken-skriv gärna en rad

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Håll reda på tiden

Kategorier

Arkiv

Bloggar

Reklam

Länkar

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards