Hacked.

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

Mormors kladdkaka

Av Bitch - 22 augusti 2009 10:27

Mormors kladdkaka

källa: chokladfabriken.com

Ett tag fick man kladdkaka på varenda buffékalas. När nu trenden lugnat ner sig plockar vi fram en som står sig, i dubbel bemärkelse. Lite marmelad i kakan ger en trevlig smakbrytning, och gör att den överlever en hel vecka.


2 ägg
3 dl socker
4 msk kakao
1 1/2 tsk vaniljsocker
en nypa salt
2 msk marmelad (mormor föredrar apelsin, andra rabarber)
100 g smält smör
1 1/2 dl mjöl

Rör ihop ägg och socker. Blanda ner resten, men ta mjölet sist. Vispa smeten och häll upp den i en bröad form med löstagbar botten. Grädda i 190° i 25–35 minuter.


Detta låter väl inte helt fel va ;-)

 
 
Malin

Malin

22 augusti 2009 20:38

Hittade hit via Colliekompisar

Detta kladdkake recept måste jag testa. :-)

http://purpelangel.blogspot.com

 
Ingen bild

Lena

22 augusti 2009 20:41

men MUMS.måste testas

 
Marketta

Marketta

23 augusti 2009 18:05

Oj, vad mycket smarrigt du lockar med igen.

Reagerade lite på ett namn som jag kände igen alldeles nyss, sen när jag läser så ser jag att hon hittat in via mig *S*. Vad kul.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
kladdkaka recept

kladdkaka recept

4 februari 2010 16:22

Vilket gott recept på kladdkaka. Det får jag pröva på!

http://bakrecepten.se/recept-kladdkaka-tarta

 
Ingen bild

Robin

20 juni 2010 21:23

Detta recept har jag kört genomsnittligt en gång i månaden i fem år nu. Kladdkakan är fortfarande min favorit.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bitch - 3 mars 2012 17:41


This blogger just got owned by Michael. Fniss! <3   ...

Av Bitch - 2 mars 2012 23:53

                                           Massage har nog de allra flesta varit på någon                                                                                                         Och nu känner jag - efter en tids ont-i rygge...

Av Bitch - 29 februari 2012 22:42


   Mannen's kalas ikväll blev så lyckat   Det känns så roligt när man har stått i köket så gott som hela dagen och fixat , att gästerna sedan tycker det är gott och blir glada. Även dom båda tårtorna blev bra och jag fick beröm för dom  .   M...

Av Bitch - 29 februari 2012 16:03


                                                                      Grattis grattis raring- Idag får du äntligen fylla år på RÄTT dag      Jag har gjort en tårta i form av en Wii handkontroll och jag håller på med en större tårta där det b...

Av Bitch - 28 februari 2012 08:42

 Japp nu är det dags att ta ännu en tur med min gamla vän ( nåja ) Sj                                                       Över 5 tim resa ska det bli . Håll tummarna att det går bra. Men solen skiner ju =)   Tjingeling ...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg ?
 Google
 Genom faccebook
 Genom hajpa
 Genom vänner som tipsat om bloggen
 Annat
 Har följt din blogg sen starten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Gästboken-skriv gärna en rad

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Håll reda på tiden

Kategorier

Arkiv

Bloggar

Reklam

Länkar

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards