Hacked.

Alla inlägg den 28 december 2010

Av Bitch - 28 december 2010 22:24


Tassimo does more than coffee-Love my tassimo


Idag har jag ÄNTLIGEN köpt mig en silvervit tassimo


Dom finns i några olika färger   men jag valde den vita som passar bäst i mitt kök


             

 Tycker den här maskinen är så perfekt på många vis =) Den gör ju så mycket mera än bara Kaffe.Jag har testat  Marabous mjölkchoklad och Cappuchino och båda va supergoda.

                                   


Sen fick man 200 kr att handla för från Hemsidan så det har jag gjort, fast "Host" Det blev ju mera än 200 kr.


Bla denna har jag beställt    O misstänker att den lär ju smaka ljuvligt =)

Lite över 400 kr faktikst =) Men o andra sidan så lär jag ju ha choklad, kaffe samt Te så det räcker ett tag. Tycker det va godare än kaffet man får ute med faktikst

                                 



Peter- kom och ta en kopp med mig ;) Vi har lite att skvallra om eller hur  ?


 


Så ser min hylla ut hitils, men snart utökas den altså


I JUST LOOOVE MY TASSIMO =)


Får man bjuda på en kopp kanske ;) hihi


Av Bitch - 28 december 2010 10:50

  Vi skulle ju kunna börja det nya året med att sköta om våra dyra kläder lite bättre, för i ärlighetens namn.. Kläder är INTE billigt !!

So here we go :



Här är en bra lista på tvättråd. Man ska vårda sina kläder så håller de längre. Många tvättar sina plagg för ofta vilket leder till att de slits för fort. I största möjliga mån bör man vädra och ta bort de fläckar som uppstår.


Lite andra tips:

* Kläder av bomull krymper alltid ca. 2% på längden. Om du vill undvika detta bör du tvätta plagget kallt (dvs. max 30 grader), och undvik att torka plagget i torktumlare eller torkrum. Sträck plagget innan tork


* Om du får en fläck på ett plagg som bör kemtvättas ska du inte göra någonting alls. Låt fläcken vara och lämna in på kemtvätt så fort du kan. Om du har på vatten el. dyl. så försvårar det för kemtvätten.


* Om du har köpt ett par byxor el. kjol du vill lägga upp bör du alltid tvätta dessa enligt tvätt anvisningarna innan du lägger upp. Plagget kan krympa i tvätten.


* Alla stickade plagg bör plantorkas (dvs läggas på en plan yta med en handduk under). Om du hänger dessa är det lätt att de tappar formen.


* Galltvål är alltid bra mot fläckar. Stryk direkt på fläcken och vänta ca 15 min. Sen är det bara att skölja bort. Finns bla på hemtex att köpa


* Tänk också på att alltid sy fast knapparna när du köper en ny  jacka. Knapparna är oftast väldigt dåligt fastsydda och behöver förstärkas. Om du inte känner dig så händig kostar det inte mycket att lämna in den hos en sömmerska.


Lycka till =)


///Missy

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg ?
 Google
 Genom faccebook
 Genom hajpa
 Genom vänner som tipsat om bloggen
 Annat
 Har följt din blogg sen starten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Gästboken-skriv gärna en rad

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Håll reda på tiden

Kategorier

Arkiv

Bloggar

Reklam

Länkar

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards